.

Вы здесь

Об уплате единого взноса субъектами хозяйствования, осуществляющими деятельность на территории проведения АТО

МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС — ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОФІС З ОБСЛУГОВУВАННЯ ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКІВ

ЛИСТ

від 25.11.2015 р. № 25921/10/28-10-06-11

Щодо сплати єдиного внеску суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції

  Міжрегіональне головне управління ДФС — Центральний офіс з ОВП розглянуло лист щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та в межах своїх повноважень згідно п. 52.4 ст. 52 Податкового кодексу України повідомляє наступне.

  Для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції діють спеціальні тимчасові заходи, які встановлені Законом України від 02.09.2014 р. № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», зі змінами та доповненнями (далі — Закон № 1669).

  Статтею 1 Закону № 1669 встановлено, що період проведення антитерористичної операції (далі — АТО) — це час між датою набрання чинності Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» (далі — Указ № 405) та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

  Територія проведення АТО — територія України, на якій розташовані, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку населені пункти, де проводилася АТО, розпочата згідно з Указом № 405.

  Частиною другою ст. 6 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — Закон № 2464) визначено обов’язки платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — ЄВ), зокрема своєчасне та в повному обсязі нараховування, обчислення і сплата ЄВ, подання звітності до контролюючого органу за основним місцем обліку платника ЄВ.

  Разом з тим, до п. 9 прим. 4 частини другої розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 внесено зміни, згідно з якими платники ЄВ, вказані у ст. 4 Закону № 2464, які перебувають на обліку в контролюючих органах, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України, де проводилася АТО, розпочата відповідно до Указу № 405, звільняються від виконання своїх обов’язків, передбачених частиною другою ст. 6 Закону № 2464, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО або військового чи надзвичайного стану.

  Враховуючи викладене, платники ЄВ, які перебувають на обліку у фіскальних органах, розташованих на території визначених переліком населених пунктів, де проводилася АТО або було оголошено військовий чи надзвичайний стан, на період АТО, звільняються від своїх обов’язків, зокрема щодо своєчасного та в повному обсязі нарахування, обчислення і сплати ЄВ, подання звітності тощо.

  Таким чином, Закон № 1669 не скасовує обов’язків, визначених частиною другою ст. 6 Закону № 2464, а надає можливість платникам ЄВ на період АТО не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі.

  Умовою для такого звільнення (відстрочення) є заява у довільній формі, яка подається до фіскального органу за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення АТО та сертифікат Торгово-промислової палати України.

  Отже, згідно з вимогами Закону № 1669 вказані обов’язки мають бути виконані платниками ЄВ після закінчення АТО у повному обсязі.

  Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом № 2464 за невиконання, несвоєчасне виконання, виконання не в повному обсязі обов’язків платників ЄВ в період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО до платників, які не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення АТО, подали до фіскального органу заяву та сертифікат Торгово-промислової палати України, не застосовуються.

  При цьому, якщо платники ЄВ, які перебувають на обліку в фіскальних органах, розташованих на території, де проводилася АТО або було оголошено військовий чи надзвичайний стан, продовжують здійснювати господарську діяльність, нараховувати обчислювати і сплачувати заробітну плату, то вони зобов’язані виконувати всі встановлені Законом № 2464 функції.

  Відповідно до загальних положень Закону № 2464 ЄВ — це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов’язкового державного соціального страхування в обов’язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

  Статтею 1 Закону України від 9 липня 2003 року № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі — Закон № 1058) визначено, що страховий стаж — період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов’язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески.

  Звертаємо увагу, що у разі несплати страхувальником ЄВ застрахована особа втрачає за такий період страховий стаж і статус застрахованої особи.

  Додатково повідомляємо, що перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася АТО, затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.10.2014 р. № 1053-р. Однак дію зазначеного розпорядження зупинено згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 р. № 1079-р.

  Стаття 67 Конституції України зобов’язує кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, установлених законом. Пунктом 6.1 ст. 6 ПКУ визначено, що податком є обов’язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку згідно з ПКУ.

  З метою забезпечення сплати податків платниками у разі зміни місцезнаходження/місця проживання з території Луганської та Донецької областей (територій, де здійснюється антитерористична операція) на інші території України запроваджено механізм, який дозволяє перереєструвати бізнес із зони АТО в інші регіони України. Після взяття на облік платники сплачують податки, збори, єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, подають податкові декларації (звіти, розрахунки) та виконують інші зобов’язання платників на контрольованих територіях України.

  Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Создание сайта: SSC Group