Роз’яснення Головного управління ДПС у Житомирській області «Щодо необхідності працівникам щорічно подавати заяву про застосування податкової соціальної пільги» від 05.01.2024
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
від 05.01.2024
Щодо необхідності працівникам щорічно подавати заяву
про застосування податкової соціальної пільги
Чи необхідно платникам податків щорічно подавати заяву про застосування податкової соціальної пільги?
Податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).
Згідно із пп. 169.2.2 п. 169.2 ст. 169 Податкового кодексу України платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги (далі — заява про застосування пільги).
Податкова соціальна пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.
Роботодавець відображає у податковій звітності всі випадки застосування або незастосування податкової соціальної пільги згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги.
Враховуючи вищевикладене, нормами Податкового кодексу України не передбачено щорічне подання заяви про застосування пільги. При цьому якщо у платника податків виникає право на застосування податкової соціальної пільги з інших підстав ніж ті, які були зазначені у попередній заяві, то такий платник повинен надати нову заяву з відповідними підтверджуючими документами.