Роз’яснення Фонду соціального страхування України «Е-лікарняні стають підставою для призначення допомоги після зміни статусу на «готовий до сплати»» від 28.08.2021
ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
від 28.08.2021
Е-лікарняні стають підставою для призначення допомоги
після зміни статусу на «готовий до сплати»
Щодня в Україні зростає кількість медичних висновків про тимчасову непрацездатність, які лікарі створюють для пацієнтів замість видачі звичних паперових лікарняних. Сьогодні за даними НСЗУ сформовано вже майже 177 тисяч медвисновків, 92,9% з яких – у разі захворювання або травми загального характеру.
Як і паперові, автоматично сформовані на підставі медичного висновку е-лікарняні є підставою для отримання матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України.
Однак на відміну від паперових листків, які видаються після одужання, електронний лікарняний сформується після засвідчення початку тимчасової непрацездатності працівника медичним висновком.
Такий лікарняний з першого дня доступний для перегляду в особистих кабінетах пацієнта та страхувальника на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України і одразу має статус «закритий». Але використати його для призначення матеріального забезпечення роботодавець може лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності — аби відслідковувати це було легше, статус е-лікарняного автоматично зміниться на «готовий до сплати».
<…>
Призначити працівнику матеріальне забезпечення на підставі готового до сплати е-лікарняного роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів з дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності. Тоді як у випадку паперових лікарняних призначення матеріального забезпечення має відбуватись упродовж 10 календарних днів з дня отримання лікарняного від працівника. Ще 5 робочих днів після призначення допомоги як для паперових, так і е-лікарняних відведено на подання заяви-розрахунку.
Процедура призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення за е-лікарняними не змінилась, однак якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати дві заяви-розрахунки окремо: за паперовими і електронними лікарняними. Це пов’язано з тим, що в е-лікарняних відсутня серія та оновлено коди причин тимчасової непрацездатності.
<…>
Подати заяву-розрахунок за е-лікарняними можливо:
– в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки (так до Фонду подають вже близько 80% заяв-розрахунків);
– або на паперових носіях.
Зверніть увагу, що наявний в електронному кабінеті страхувальника інтерфейс для подання заяв-розрахунків наразі не має функціональної реалізації. У випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду України така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України. Скористайтесь клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням.