Роз’яснення Пенсійного фонду України «Формування та подання повідомлень про виплату коштів застрахованим особам» від 15.11.2023
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
від 15.11.2023
Формування та подання повідомлень про виплату коштів застрахованим особам
Пенсійним фондом України реалізовано можливість формування та подання страхувальниками повідомлень про виплату коштів застрахованим особам через електронний кабінет на вебпорталі ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua).
Користувачам – страхувальникам, які зареєструвалися на вебпорталі за допомогою електронного цифрового підпису, надано можливість з електронної форми заяви-розрахунку:
– переглянути повідомлення, сформовані по листках непрацездатності даної заяви-розрахунку;
– сформувати нове повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, підписати повідомлення КЕП та надіслати його до Електронного реєстру листків непрацездатності.
Для цього необхідно:
– в розділі «Заява-розрахунок» на Порталі ПФУ обрати необхідну «Заяву-розрахунок»;
– натиснути кнопку «Створити повідомлення»;
– в повідомленні, за необхідності, відредагувати дані та обрати листок непрацездатності для редагування даних щодо виплати;
– внести дату виплати та виплачену суму (за рахунок коштів Фонду);
– після внесення всіх даних необхідно сформувати повідомлення;
– ретельно перевірити всі дані та відправити повідомлення до ПФУ.
Переглянути створене повідомлення та його статус роботодавець може в розділі «Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам».
ВАЖЛИВО!
Повідомлення про виплату коштів необхідно сформувати в кабінеті страхувальника по усім заявам-розрахункам, створеним з 01.01.2023.
__________________________________________________________________________
КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ: Нагадаємо, що згідно з пунктом 10 Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12 (далі — Порядок № 12), протягом місяця з дня проведення виплат за рахунок коштів Фонду страхувальник надсилає Фонду повідомлення про проведення виплат за формою, наведеною у додатку 2 до Порядку № 12 (далі — Повідомлення). Формою Повідомлення передбачено відображення в ній, зокрема, суми і дати виплати коштів («лікарняних», «декретних») застрахованій особі за рахунок коштів Фонду.
Постановою ПФУ від 21.12.2022 № 28-3 встановлено, що Порядок № 12 діє до прийняття правлінням ПФУ нового механізму фінансування страхувальників для надання страхових виплат і застосовується з урахуванням того, зокрема, що Заява-розрахунок та Повідомлення подаються страхувальниками через Єдиний державний вебпортал електронних послуг або вебпортал електронних послуг ПФУ, а також можуть подаватися у паперовій формі разом з електронною формою на електронному носії інформації головним управлінням ПФУ в областях та м. Києві за основним місцем обліку страхувальників.
Тривалий час Повідомлення можна було подати до ПФУ лише в паперовому вигляді (листом з повідомленням про вручення або безпосередньо до органу ПФУ). І ось нарешті ПФУ розробив механізм подання Повідомлення через електронний кабінет страхувальника на порталі послуг ПФУ. Тому страхувальникам необхідно у своєму електронному кабінеті на порталі ПФУ сформувати Повідомлення по усім заявам-розрахункам, створеним з 01.01.2023, і направити їх до ПФУ. Такі Повідомлення будуть підставою для надання електронним листкам непрацездатності статусу «Оплачений».