Разъяснение Управления Гоструда в Кировоградской области «О хранении работодателем трудовых книжек работников» от 13.12.2021Роз’яснення Управління Держпраці у Кіровоградській області «Щодо зберігання роботодавцем трудових книжок працівників» від 13.12.2021
УПРАВЛЕНИЕ ГОСТРУДА В КИРОВОГРАДСКОЙ ОБЛАСТИ
РАЗЪЯСНЕНИЕ
от 13.12.2021
О хранении работодателем трудовых книжек работников
(Извлечение)
<…>
Согласно части второй статьи 24 Кодекса законов о труде Украины при заключении трудового договора гражданин обязан представить паспорт или другой документ, удостоверяющий личность, трудовую книжку (при наличии) или сведения о трудовой деятельности из реестра застрахованных лиц Государственного реестра общеобязательного государственного социального страхования, а в случаях, предусмотренных законодательством, также документ об образовании (специальности, квалификации), о состоянии здоровья, соответствующий военно-учетный документ и другие документы.
Согласно части третьей статьи 48 указанного выше Кодекса, трудовая книжка хранится у работника. Работодатель по требованию работника обязан вносить в трудовую книжку, хранящуюся у работника, записи о принятии на работу, переводе и увольнении, поощрениях и наградах за успехи в работе.
Выдавать работникам трудовые книжки, хранящиеся у работодателя, сейчас нет оснований. Выдача всех имеющихся трудовых книжек работникам в обязательном порядке предусматривается после завершения работ по включению Пенсионным фондом Украины в реестр застрахованных лиц Государственного реестра общеобязательного государственного социального страхования отсутствующих сведений о трудовой деятельности работников, которые должны быть осуществлены в течение пяти лет.
УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРАЦІ У КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
від 13.12.2021
Щодо зберігання роботодавцем трудових книжок працівників
(Витяг)
<…>
Відповідно до частини другої статті 24 Кодексу законів про працю України при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, — також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров’я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.
Згідно з частиною третьою статті 48 зазначеного вище Кодексу трудова книжка зберігається у працівника. Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.
Видавати працівникам трудові книжки, які зберігаються у роботодавця, наразі підстав немає. Видача всіх наявних трудових книжок працівникам в обов’язковому порядку передбачається після завершення робіт щодо включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників, які мають бути здійснені протягом п’яти років.