Роз’яснення Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці «Щодо виплати заробітної плати, якщо у бухгалтера немає можливості її нарахувати» від 30.04.2024
ПІВДЕННО-СХІДНЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
від 30.04.2024
Щодо виплати заробітної плати, якщо у бухгалтера немає можливості її нарахувати
Як виплачувати зарплату, якщо у бухгалтера немає можливості її нарахувати? І чи будуть за це санкції після закінчення воєнного часу?
На сьогодні законодавством передбачено 5 видів відповідальності: дисциплінарна, матеріальна, адміністративна, фінансова та кримінальна.
Однією з головних умов притягнення до кожного із вищезазначених видів відповідальності є наявність вини особи в діях, що носять протиправний характер.
Якщо у зв’язку з воєнними діями відповідальна посадова особа не має фактичної можливості здійснювати нарахування заробітної плати у встановлені строки — вона не може бути притягнута до будь-якої з вищезазначених видів відповідальності.
Разом з тим, зауважимо, що роботодавці повинні вживати усіх можливих заходів щодо забезпечення реалізації права працівників на своєчасне отримання заробітної плати (наприклад, шляхом переведення бухгалтерів на дистанційну роботу1 та забезпечення програмно-технічними засобами для ведення бухгалтерського обліку).
1 Детально про дистанційну роботу йдеться у статті «Дистанційна робота: особливості виконання» журналу «Все про працю і зарплату» № 6/2023, стор. 78. (Ред.)