Роз’яснення Південно-Східного міжрегіонального управління Держпраці «Щодо оформлення відсутності працівника, якого мобілізовано, але жодних документів не надано» від 07.07.2025
ПІВДЕННО-СХІДНЕ МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ПРАЦІ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
від 07.07.2025
Щодо оформлення відсутності працівника, якого мобілізовано, але жодних документів не надано
Працівника мобілізовано, але жодних документів не надано. Як правильно оформити його відсутність?
У разі мобілізації на період військової служби роботодавець має увільнити працівника від роботи.
Якщо працівник не надав жодного документа, що підтверджує факт його мобілізації, його відсутність необхідно табелювати як неявки з нез’ясованих причин (НЗ).
Факт мобілізації працівник може підтвердити надіславши на роботу копію військового квитка або копію наказу про зарахування до військової частини, повідомлення територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі — ТЦК та СП) тощо. Зазвичай саме працівник надає відповідний документ. Але це може бути й повідомлення від ТЦК та СП. У такому випадку, підприємство має право самостійно звернутись до ТЦК та СП для отримання необхідної інформації.
Після отримання документів від працівника або ТЦК та СП необхідно видати наказ про увільнення працівника від роботи з дати мобілізації та скорегувати дані у табелі обліку використання робочого часу. Необхідно змінити причину відсутності на інший невідпрацьований час, передбачений законодавством (ІН).