Роз’яснення Пенсійного фонду України «Чому може бути відхилено заяву-розрахунок?» від 31.01.2023
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
від 31.01.2023
Чому може бути відхилено заяву-розрахунок?
Для отримання від Пенсійного фонду України фінансування для оплати лікарняних роботодавцю необхідно подати заяву-розрахунок, що містить інформацію про суми коштів, нараховані застрахованим особам.
У яких випадках електронну заяву-розрахунок може бути відхилено?
По суті причина одна — це помилки.
В електронних заявах-розрахунках, які подаються за е-лікарняними, найчастіше зустрічаються такі помилки:
1. Неправильно заповнено реквізити страхувальника: місцезнаходження (вказано не повністю або з помилками), номер рахунку, МФО банку тощо;
2. Не внесено дані щодо приналежності застрахованої особи до пільгової категорії (у разі наявності);
3. Є невідповідність між страховим стажем за останні 12 місяців, який застрахована особа набула фактично, і тим, що зазначено в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
4. Неправильно розраховано суму виплат за листком непрацездатності.1
1 Детально про обчислення суми виплат за листком непрацездатності йдеться у статті «Лікарняні: порядок нарахування та виплати» на стор. 28 цього номера. (Ред.)
Найпоширеніші помилки в електронних заявах-розрахунках за паперовими лікарняними стосуються даних, що вводяться відповідальними особами вручну: це стосується як реквізитів самого листка непрацездатності, так й інформації про застраховану особу. При цьому для документального підтвердження скановані копії паперових листків непрацездатності прикріплюються до електронної заяви-розрахунку.
Увага!
В заявах-розрахунках зі статусом «не прийнято» причина відхилення відображається у вигляді коментаря (в особистому кабінеті страхувальника на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України).
Тож для своєчасного отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності потрібно уважно перевіряти всі реквізити та реєстраційні дані.
Довідково
Роботодавці, які з певних причин не можуть скористатись електронним кабінетом на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України, можуть скласти заяву-розрахунок в паперовій формі та подати її до будь-якого сервісного центру головного управління Пенсійного фонду України.