Щодо встановлення доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника в органі місцевого самоврядування
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 21.08.2019 р. № 1177/0/206-19
Щодо встановлення доплати за виконання обов’язків
тимчасово відсутнього працівника в органі місцевого самоврядування
Директорат норм та стандартів гідної праці Міністерства соціальної політики України розглянув ваш лист і в межах компетенції повідомляє.
Постановою Кабінету Міністрів України «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 (далі — Постанова № 268) визначено умови оплати праці працівників органів місцевого самоврядування.
Пунктом 2 Постанови № 268 надано право керівнику міської ради у межах затвердженого фонду оплати праці установлювати доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників таких самих категорій персоналу — до 50 відсотків посадового окладу за основною роботою з використанням для цього до 50 відсотків посадового окладу відсутнього працівника.
Під виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника слід розуміти заміну працівника, відсутнього у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, відрядженням, відпусткою, виконанням громадських обов’язків тощо, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається робоче місце (посада). Працівники виконують обов’язки тимчасово відсутнього працівника одночасно з виконанням своїх основних обов’язків у межах встановленої графіком роботи тривалості робочого дня.
Іншого Постановою № 268 не передбачено.
Одночасно зазначаємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони мають інформаційний, роз’яснювальний та рекомендаційний характер і не встановлюють нових правових норм.
Керівник експертної групи з питань договірного регулювання оплати праці та доходів від зайнятості Директорату – Б. Оверковський
_____________________________________________________________________________
КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ: До вищенаведеного додамо, що на госпрозрахункових підприємствах умови запровадження та розміри доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника встановлюються в колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною, галузевими (міжгалузевими) і територіальними угодами, а якщо колективний договір не укладено, то в іншому локальному документі, погодженому з виборним органом профспілки підприємства (у разі його відсутності — з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом) (ст. 97 КЗпП).
Підприємства, на яких поширюється дія Генеральної угоди про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин в Україні на 2020 – 2021 роки від 14.05.2020 р., можуть встановлювати працівникам доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника в розмірі до 100% тарифної ставки (окладу, посадового окладу) відсутнього працівника (додаток 3 до Генеральної угоди).