Внесено зміни до форми припису про усунення суб’єктом господарювання порушень вимог законодавства у сфері пенсійного страхування
19 червня 2024 року набрала чинності постанова правління Пенсійного фонду України «Про внесення зміни до форми припису про усунення суб’єктом господарювання порушень вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування» від 25.04.2024 № 11-1. Цією постановою, яка була відкоригована постановою правління Пенсійного фонду України від 03.06.2024 № 16-1, внесено зміну (доповнення) до форми припису про усунення суб’єктом господарювання порушень вимог законодавства у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (далі — форма припису), затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 20.11.2019 № 20-1.
Форму припису доповнено новим абзацом третім такого змісту:
«Припис може бути оскаржено до Пенсійного фонду України (вул. Бастіонна, 9, м. Київ-14, 01601) протягом тридцяти календарних днів з дня його доведення до відома суб’єкта господарювання та/або до суду в порядку, встановленому законом.».
Вищевикладене узгоджується з частиною 1 статті 71 «Зміст адміністративного акта» Закону України «Про адміністративну процедуру» від 17.02.2022 № 2073-IX (далі — Закон № 2073), якою встановлено, що в адміністративному акті, який негативно впливає на право, свободу чи законний інтерес особи або покладає на неї певний обов’язок, зазначаються строки і порядок його оскарження (у тому числі найменування та місцезнаходження адміністративного органу, який є суб’єктом розгляду скарги, та вид суду, до якого особа може подати позов).
Згідно зі статтею 80 «Строк подання скарги» Закону № 2073 скарга на адміністративний акт може бути подана протягом тридцяти календарних днів з дня доведення його до відома особи, яка була учасником адміністративного провадження щодо прийняття зазначеного акта.
У разі пропущення у зв’язку з хворобою, відрядженням чи з інших поважних причин строку подання скарги скаржник може звернутися з клопотанням про поновлення строку подання скарги. Звернення про поновлення строку подання скарги може бути подано протягом десяти робочих днів з дня припинення обставин, що були поважною причиною пропущення строку подання скарги, але не пізніше одного року з дня прийняття адміністративного акта. Скарга, строк подання якої пропущено з поважних причин, подається протягом десяти робочих днів з дня отримання повідомлення про поновлення такого строку.
У разі поновлення строку подання скарги суб’єкт розгляду скарги зазначає про це в окремому рішенні або у рішенні за скаргою із зазначенням поважних причин пропуску строку подання скарги та документів або інших доказів, що підтверджують наявність поважних причин.
Скарга, подана з порушенням строку подання без поважних причин, залишається без розгляду.
Статтею 78 Закону № 2073 встановлено, що право на адміністративне оскарження відповідно до цього Закону має особа, яка вважає, що:
1) прийнятим адміністративним актом чи його виконанням порушено або може бути порушено її право, свобода чи законний інтерес;
2) процедурне рішення або дія, бездіяльність адміністративного органу негативно впливає на її права, свободи чи законні інтереси.