Роз’яснення ГУ ДПС в Івано-Франківській області «Щодо документа, який повинен надати роботодавцю студент для застосування підвищеної податкової соціальної пільги» від 14.08.2026
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
РОЗ’ЯСНЕННЯ
від 14.08.2026
Щодо документа, який повинен надати роботодавцю студент для застосування підвищеної податкової соціальної пільги
Який підтверджуючий документ повинен надати роботодавцю учень, студент, аспірант для застосування підвищеної податкової соціальної пільги до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати?
Відповідно до пп. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 розд. IV Податкового кодексу України (далі — ПКУ) з урахуванням норм абзацу першого пп. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ учень, студент, аспірант, ординатор, ад’юнкт має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150 відс. суми пільги, яка визначена пп. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ.
Разом з тим, пп. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.
Для застосування підвищеної податкової соціальної пільги до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати учень, студент, аспірант, ординатор, ад’юнкт повинен надати роботодавцю довідку з навчального закладу або наукової установи про те, що він там навчається та не отримує стипендію з бюджету.